End lever blades for MAGURA MT
End lever blades for MAGURA MT
led 22, 2022 0 Comments

MAGURA is one of the few brands on market, which is focused on the brake development and also offer to change the lever blades on their levers from Carbotecture® a Carbotecture SL® for other types, then standard ones which are installed on the brakes from the start. With only small change of the lever blade you can change few properties of your MAGURA brakes including breaking power, modulation, leverage, distance from handlebars or the size of finger area. We will look closer on the properties of each MAGURA lever blade models.

1-finger MAGURA lever blades

This category offers most of the possible choices how to tune your MAGURA brakes exactly about to your liking. Braking only with one finger is very safe, because you can use other fingers to hold the handlebars and also very comfortable, because you can modulate your brake power more precisely thank with two or three fingers. So those are reasons why MAGURA is focusing on this category of brake levers more than others. MAGURA offers longer and also shorter lever blades with the possibility to set the distanace from handlebars and also set a amount of braking power they can deliver.

MAGURA HC aluminium lever

Maybe the most favourite lever blade in this category of 1-finger MAGURA lever blades is 1-finger aluminium HC lever blade. This blade is supplied alos on brakes like MAGRURA MT7 PROMT8 PRO or MT TRAIL SPORT, but you can buy this lever blade sepparately for other MAGURA MT brakes like MT5 and MT5.

MAGURA 1-finger HC lever blade compare with other types have very low weight. The feel after push the lever blade is very firm and lever blade is less spongy. Delivery of braking power / modulation needs bit more sensitive fingers and if you push the lever blade hard, the power delivery comes very fast just with only one finger use. Lever blade includes the seeting of distance of lever blade from handlebars from short to medium distance. It is very good for those which have shorter fingers but also for those which have bit longer fingers. Thanks to their lenght can lever bring middle high braking power, which is very universal from Cross-Country across Enduro to Downhill Racing. Ofcourse everything depends on that, how you fingers stronger are, but this lever blade will not betray you in any situation!

MAGURA lever blades for 1-finger are made in various models with the possibility to set the distance from handlebars without any other tool necessary. So the lever blade have small wheel, which you can use also during your riding to set the desired distance. These lever blades you can find on MAGURA MT7 and MAGURA MT8 or also MT6. MAGURA also offer cheaper variants where you need one tool - 3mm alleny key to set the distance from handlebars. So if you are ok with the distance of lever from handlebars on every type of trail or in every condition - this is the right choice for you!

Páčka MAGURA HC hliníková 1-prstá

MAGURA HC karbonová páčka

Tvarem, vzdáleností, výkonem a modulací shodná, ale materiálem nikoliv je oproti HC hliníkové páčce karbonová MAGURA HC Carbon. MAGURA touto páčkou míří do světa MTB Cross-Country a dalších výkonnostních disciplín. MAGURA nabízí karbonovou páčku pro další snížení váhy už tak lehkých brzd. Karbonová páčka méně vede chlad a v chladnějších měsících tak snižuje možnost zmrzlých prstů. Tedy páčka nejenom snižuje váhu a skvěle vypadá, ale také zvyšuje pohodlí!

Karbonová páčka MAGURA HC 1-prstá

MAGURA HC-W hliníková páčka

1-prstá hliníková páčka MAGURA HC-W je upravenou verzí HC páčky. Hlavní rozdíl mezi těmito páčkami je zejména ve vzdálenosti o řidítek a velikosti opěrné plochy pro prst. Nepřináší více výkonu, ani změnu modulace. Tuto páčku pomáhal vyvíjet Mistr světa ve sjezdu - Loic Bruni, který disponuje velice dlouhými prsty a právě pro něj byla nutná úprava HC páčky, tak aby mu seděla více při náročných sjezdech, světových šampionátech a mistrovstvích světa. MAGURA nicméně usoudila že Loic nebude sám a páčku HC-W by mohlo ocenit mnohem více jezdců. Nyní si tuto páčku můžete zakoupit i Vy!

Páčka je nabízena pro brzdy MAGURA MT2 / MT SPORT / MT4 a MT5 viz. páčka MAGURA HC-W ale také pro brzdy MAGURA MT7, MT8 a MT TRAIL SL viz páčka MAGURA HC-W SL

Páčka MAGURA HC vs HC-W

Páčka MAGURA HC-W 1-prstá

MAGURA HC3 páčka

Pomyslným králem mezi 1-prstými páčkami je model MAGURA HC3, který byl vyvíjen ve spolupráci s Danny MacAskillem a podle předlohy brzdových pák pro motorky, kde se dvoudílné modely nastavitelných páček používají již několik let. Páčka MAGURA HC3 je kompaktibilní s modely brzd MAGURA MT6, MT7, MT8 a MT TRAIL SL resp. s brzdami, které využívají páky z Carbotecture SL® materiálu. Páčka MAGURA HC3 je specifická tím, že je složena ze dvou samostatných dílů a díky tomu nabízí velice zajímavé možnosti nastavení brzdného výkonu a také vzdálenosti od řidítek. Délka páčky byla snížena, aby při stlačení na řidítka netlačila do kloubů prstů.

Díky těmto možnostem je možné nastavit brzdu více podle svých preferencí.

Tedy např. posunem pákového čepu (pivotu), který tlačí na pístek je možné zvýšit či snížit výkon brzdy:
Zvětšení přepákování  = zvýšení brzdného výkonu na mokru a kluzkém povrchu
Snížení přepákování = pro zlepšení modulace (dávkování výkonu)

Výkon páčky HC3, který dokáže generovat je při nejnižším přepákování přibližně totožný s páčkami HC (karbonovou a hliníkovou), ale díky možnosti zvýšení přepákování je možné jít s výkonem daleko za hranice standardní HC páčky!

Druhou částí páčky je možné nastavit a vzdálenost od řidítek a upravit si tak v podstatě i místo kde páčka zabírá, nebo aby jste si při brždění netlačili do klubů prstů.

MAGURA HC3 1-prstá páčka

2-prsté páčky MAGURA

2-prsté páčky MAGURA jsou nedílnou součástí 2-pístových brzd MAGURA MT2MT SPORTMT4 a také vstupního 4-pístového modelu MAGURA MT5. Všechny tyto brzdy disponují ve své výchozí a základní verzi 2-prstou páčkou - ať už hliníkovou nebo z Carbotecture® materiálu. Tyto brzdové páčky díky své větší délce generovat vyšší tlak na pístek v páce a tím i vyšší brzdný výkon. Pojďme se podrobněji podívat na dva typy páček, které MAGURA nabízí.

MAGURA 2-prstá hliníková páčka

Touto páčkou disponuje např. 2-pístová brzda MAGURA MT4 ale také základní 4-pístová brzda MAGURA MT5. Jak už je zmíněno výše, výhodou 2-prstých pák je zejména větší páka a tedy tlak na pístek. Páčky jsou o 12mm delší než HC 1-prsté páky a dokáží tak generovat opravdu znatelně větší tlak na píst páky, který se dále přenáší do třmenu. Dalším už drobnějším rozdílem je pak tvar páčky. 2-prstá varianta je oproti 1-prsté HC páčce o něco dále od řidítek a je tak vhodná spíše pro středně až delší prsty. Páčka disponuje nastavením vzdálenosti, ale výchozí nejbližší bod je o něco dále než např. u HC 1-prsté páčky. Nicméně díky větší délce působí na první porovnání s HC 1-prstou variantou více "gumovatě". Což sice přináší o něco větší míru modulace, ale někomu tento gumovější chod nemusí úplně sedět. Je tedy na preferenci jezdce zda chce mít delší páčku s o něco vyšším výkonem a modulací ale gumovějším chodem, nebo kratší, s modulací nižší ale přesně specifikovatelným bodem kdy brzda opravdu zakousne kolo do zastavení a pevným chodem páčky po stlačení bez gumového nástupu.

2-prsté páčky mají jednu malou nevýhodu a tou je váha. Jelikož jsou jednoduše delší, mají i o něco vyšší hmostnost. Jejich tvar a profilování je uzpůsobeno tak, aby vydržely vysoké namáhání díky své větší délce a tak je potřeba více materiálu. Nicméně pokud více že 1-prst Vám v některých chvílích nestačí, 2-prstá verze má větší opěrný prostor pro prsty a můžete tak snadno přidat prst druhý a znásobit tak brzdný výkon unaveného jednoho prstu.

Páčka MAGURA 2-prstá hliníková

MAGURA 2-prstá Carbotecture® páčka

V zásadě nabízí verze páčky z Carbotecture® materiálu stejné vlastnosti jako hliníková verze. Nicméně drobné rozdíly se najdou. Carbotecture® páčka může působit ještě o něco více gumově a určitě ji doporučujeme spíše pro 2-pístové brzdy. Není vhodné tuto páčku používat tam kde je potřeba maximální brzdný výkon, jako např. u 4-pístových brzd. Toto je také důvod proč je páčka použita u verze brzd MAGURA MT2 resp. MT SPORT. Jedná se o 2-pístové brzdy, které nabízejí více modulace a to právě díky použití Carbotecutre® páčky.

Oproti hliníkové verzi má Carbotecure® páčka jasný prim - a tím je váha! Jedná se v podstatě o nejlehčí variantu páčky. Nehledě na použitý materiál je lehčí než např. karbonová HC páčka. Pokud tedy více než maximální výkon, hledáte páčku pro úsporu peněz s přídavkem modulace výkonu, můžete zvolit tuto základní páčku bez sebemenšího zaváhání!

MAGURA páčka Carbotecure® 2-prstá

Diagram porovnání páček MAGURA

A to je v podstatě vše co dnes MAGURA nabízí. Různé délky páček, různé materiály, různé způsoby nastavení, různé výkony, modulace a další prvky, které k brzdám patří. Každý si tedy může najít páčku podle libosti a posoudit zda mu vyhovuje více hliníková 1-prstá verze, nebo Carbotecture® 2-prstá verze, nebo si chce ladit výkon pomocí HC3 páčky. MAGURA v tomto vychází svým zákazníkům vstříc a dává tak možnost osobního nastavení dle libosti.

Závěrem snad už jen dodáme oficiální diagram porovnání brzdových páček MAGURA a jak by jste si měli nastavit svojí páčku vzhledem k výšce, délce prstů apod.

Diagram porovnání páček brzd MAGURA MT

Návod na nastavení pozice brzdové páky MAGURA MT

Comments

Log in or register to post comments

Blog Search

Category

    Blog Archive

    Recent Articles

    Popular Articles